Mittwoch, 4. Februar 2015

[Gedankenkiste] My Life in Songs - Teil I: Songs of my Heart - Meine Lieblingssongs



Für mich ist Musik ein wichtiger Bestandteil meines Lebens. Sie begleitet mich überall hin. Auf dem Weg zur Uni, nach Hause, in der S-Bahn, im Zug, zu Fuß, am Schreibtisch, beim Duschen, beim Kochen, beim Lesen, beim Sport - einfach überall. Früher bin ich sogar nur dann eingeschlafen, wenn ich Musik gehört habe. 

Musik ist für mich nicht einfach nur Zeitvertreib. Sie weckt Erinnerungen und sie speichert Erinnerungen. Die Lieder die ich zu einem wichtigen Punkt in meinem Leben gehört habe, erinnern mich auch Jahre später noch an dieses Ereignis. Wie ein Tagebuch aus Noten und Klängen. Und sie helfen mir. In Zeiten wenn ich traurig bin. Und wenn ich glücklich bin. Wenn ich tanzen will. Oder weinen. Wenn ich einsam bin. Oder nicht mehr weiter weiß. Wenn ich mich wegträumen und der Realität entfliehen will. Wenn ich irgendetwas feiern will. Oder mir Mut machen will. 

Musik macht mein Leben vielleicht nicht einfacher, aber auf jeden Fall schöner. 

Und da ich weiß, dass es vielen so geht, möchte ich mit euch meine Songs teilen. Die Musik, die mir geholfen hat, über irgendwas wegzukommen. Oder die mich glücklich macht. Die ich höre, wenn ich traurig bin, oder glücklich. Vielleicht hilft es ja dem ein oder anderen, auch mit etwas fertig zu werden. Ihr könnt alles schaffen. 

Beginnen möchte ich mit meinen Lieblingsliedern. Das ist ganz schön schwierig, da meine Lieblingssongs im täglichen Rhythmus wechseln... Dennoch habe ich einige ausgesucht, die schon seit Jahren meine "eigetlich-immer-Lieblingssongs" sind.




30 Seconds to Mars - Hurricane

Tell me, would you kill
to save a life?
Tell me, would you kill
to prove, you´re right?
Crash, crash, burn
Let it all burn
This hurricane
is chasing us
all underground

Für mich der Ohrwurm überhaupt. In meinem Kopf findet dazu immer eine ganz eigene Tanzchoreographie statt :D 
______________________________________________________________________




Meat Loaf - Blind as a Bat

I´m not afraid of the past no more! 
I´m not afraid that I´m bad for good.

Your love is blind
blind as a bat

Auch Meat Loaf begleitet mich schon ewig. Letztlich sogar schon, bevor ich überhaupt geboren wurde :D Meine Mum hat seine Musik immer gehört, als sie mit mir schwanger war, anscheinend hat es mir gefallen ;) Ich habe nie aufgehört, seine Musik zu hören. 

______________________________________________________________________



Meat Loaf - Alive

I´m still alive!

The darkest night aint black enough
to keep the morning light from shining
The highest wall aint tall enough
To keep the smallest man from climbing

Es gibt immer Hoffnung. Sie hört nie auf. Wir müssen nur versuchen, sie zu finden. 
______________________________________________________________________



Anastacia - Broken Wings

Even with broken wings
Even with shattered dreams
I´m still gonna try
I´m still gonna fly
Even with broken wings
I can do everything! 

Wundervoll <3 alles="" font="" hoffnung="" ich="" kann="" machend.="" mut="" nbsp="" schaffen.="" spendend.="">

______________________________________________________________________




Xandria - Dancer

She is dancing in the wind
almost dancing everything
every moment of her life

Ein Lied welches ich schon als Jugendliche wunderschön fand. Seitdem höre ich es immer wieder und ich werde es nie überdrüssig. 
________________________________________________________________________



Takida - Curly Sue

I´m head over heels
goddess of mine
Your curls touching my face and now I can fly
You brought back my life
The glory you found, 
I´m in deep debt,
without you, I wouldn´t survice
I´m not ever alone

______________________________________________________________________




Takida - You learn

And you learn 

like the shadow flows in the rain
like a foreign flame in the dark
showing you the way
And you learn
what we feel now isn´t pain
Just a scent of it is enough
blinding me with grace

______________________________________________________________________



Sunrise Avenue - Nothing is over

Say nothing is over

tough everything´s crazy
Be brave and trust me
It´s not a game over
We gotta try harder
You gotta stay with me
There´s nothing we can´t reach
Cause nothing is over

Dieses Lied ist einfach wundervoll. Es gibt mir den Mut, nicht aufzugeben. Weiterzukämpfen für das, was mir wichtig ist. Auch wenn es manchmal schwierig ist. Niemals aufgeben, denn es ist noch nicht vorbei! 

______________________________________________________________________



Sunrise Avenue - Stormy End

Hey little Fighter

Soon it will be brighter
We´re over the stormy end

I´ll find another

one to make it better
Someday in the ruins we made

Hey little baby

my heart will be aching
with scars of the stormy end
I might recover as someone elses lover
I stay away from the rain

______________________________________________________________________



Celine Dion - Je sais Pas

Je sais les hivers
je sais le froid
mais la vie sans toi,
je sais pas

Je sais ces guerres,
j´en ai pas peur
Je sais me défendre,
j´ai bien appris
on est past des tendres par ici

Ich kenne den Winter
Ich kenne die Kälte
Aber das Leben ohne dich, kenne ich nicht...
Ich kenne diese Kriege,
davor habe ich keine Angst
Ich kann mich verteidigen,
habe es gut gelernt
Man ist nicht schwach, 
wenn man von hier kommt...

______________________________________________________________________



Colbie Caillat - Try

You don´t have to try so hard
You don´t have to give it all away
You just have to get up
You don´t have to change a single thing

Wait a second
Why shoud you care, 
what they thinkg of you?
When you´re all alone
by yourself
Do you like you?

Take your make up off
Let your hair down
Take a breath
Look into the mirror
at yourself
Don´t you like you?
Cause I like you! 

Wir Frauen sollten uns das jeden Tag sagen! Immer! 
______________________________________________________________________



Dotan - Home

The sound of the wind 
is whispering in your head
Can you feel it coming back?
Through the warmth,
through the cold
keep running till we´re there
We´re coming home now
We´re coming home

______________________________________________________________________



Ed Sheeran - All of these Stars

Can you see the stars over America? 
So open your eyes and see
the way our horizons meet
And all of the lights
will lead
into the night with me

"Das Schicksal ist ein mieser Verräter" war ein unglaublich toller Film und der Soundtrack ist ebenfalls genial. So auch dieses Lied. 

______________________________________________________________________



Ella Henderson - Glow

We are fire
and our love will burn
The flame will never die
We are brighter
Lets show them how we light up
Tonight
And we will glow!

Irgendwie sehe ich bei diesem Lied immer alle aus der Asche aufstehen. Um weiterzukämpfen. Um für sich und die, die sie lieben einzustehen. Um nicht aufzugeben. So eine Mischung aus "Die Bestimmung - Divergent" und "Tribute und Panem" und ähnlichem :D Keine Ahnung warum. 

______________________________________________________________________



Ellie Goulding - Heart without chains

Have you lost the same things I have lost?
Do you know the panic, I know?
Would I see the terror in your face?
Do you know the fever, I know?

______________________________________________________________________



Fools Garden - Lemon Tree

I wonder how
I wonder why
Yesterday you told me bout the blue blue sky
And all that I can see
is just another lemon tree
I´m turning my head up and down
I´m turning, turning, turning, turning turning around
And all that I can see
is just a yellow lemon tree

Das wohl einzige Lied, welches wir im Musikunterricht der Schule gesungen haben und welches ich trotzdem immer noch gerne höre und singe. Auch nach vielen, vielen Kahren konnte ich den Liedtext vollständig auswendig. Und seitdem mein Papa und ich das beide lauthals im Auto gesungen habe, gehört es definitiv auf diese Liste! :D 

______________________________________________________________________


Hozier - Take me to church

Take me to church
I´ll worship like a dog at the shrine of your lies
I´m tell you my sins and you can sharpen your knife
offer me that deathless death
Good god, let me give you my life

Ich liiiiiebe diese schöne Botschaft zwischen den Zeilen! Perfekt!

______________________________________________________________________



Imagine Dragons - Demons

I wanna hide the truth
I wanna shelter you
But with the beast inside
is nowhere we can hide
No matter what we breed
We still are made of greed

When you feel my heat
Look into my eyes
It´s where my demons hide
Don´t get too close
It´s dark inside
It´s where my demons hide

Wir haben alle unsere Dämonen...

______________________________________________________________________



Imagine Dragons - Monster

If I told you what I was
would you turn your back on me
If I seem dangerous
Would you be scared? 

I´m only a man with a candle to guide me
I´m taking a stand to escape what´s inside me
A monster
I´ve turned into a monster
And it keeps getting stronger

______________________________________________________________________



Kodaline - High Hopes

But I´ve got high hopes, 
it takes me back to when we started
High Hopes
when you let it go
go out and start again
High hopes
when it all comes to an end
but the world keeps spinning around

______________________________________________________________________




Kwabs - Walk 

Gotta slow up
Gotta shake this high
Gotta take a minute
just to ease my mind
Cause if I don´t walk
I get caught out

Der Rhythmus, die Melodie, das Lied, die Stimme - irgendwie hat das was. 

______________________________________________________________________




Linkin Park - Until it´s gone

Cause you don´t know what you´ve got
until it´s gone

Wir sollten viel öfter an all das denken, was für uns selbstverständlich ist. Denn wenn das weg ist, erkennen wir, wie wichtig es war. 
______________________________________________________________________



Maxim - Rückspiegel

Und das Glück steht vor dir an der Straße
und hält den Daumen raus
Aber alles geht so schnell
dass es dir immer erst auffällt
wenn du in den Rückspiegel schaust

______________________________________________________________________


Bob Carlisle - Butterfly Kisses

"I know the cake looks funny, Daddy
But I sure tried!" 
For all that I´ve done wrong
I must have done something right
to deserve a hug every morning
and butterfly kisses at night

Ich liebe dieses Lied. So wunderschön! 

______________________________________________________________________


Pink - Fucking perfect

Pretty, pretty please
Don´t you ever feel
like you´re less than fucking perfect
Pretty, pretty please
if you ever ever feel
like you´re nothing
You´re fucking perfect to me!


Auch Pink findet sich schon ewig in meiner CD-Sammlung wieder. Bei ihr war ich sogar auf einem Konzert und das war einfach genial! Das Lied höre ich ständig, denn es ist einfach nur von grundauf wahr. 

______________________________________________________________________


Pink - Just give me a reason

Just give me a reason
Just a little bit´s enough
Just a second we´re not broken
Just bend
And we can learn to love again

______________________________________________________________________


Eddie Vedder - Long Nights

Long nights allow me to feel I´m falling
I am falling
The lights go out
Let me feel I´m falling
I am falling safely to the ground

Aus dem Soundtrack zu dem Film Into the Wild

______________________________________________________________________


Eddie Vedder - Guaranteed

On bended knee is no way to be free
lifting up an empty cup I ask silently
that all my destinations will accept the one that´s me
so I can breathe

______________________________________________________________________


Guns n Roses - This I love

I just can´t let it die
cause her heart´s just like mine
And she holds her pain inside
So if you ask me why
she wouldn´t say goodbye
And I know somewhere inside
there is a special light still shining brihgt
and even on the darkest night
she can´t deny

Dieses Lied ist einfach nur wundervoll! Die Melodie, der Gesang, der Text, traumhaft. 
______________________________________________________________________



Metallica - The Unforgiven III

How can I be lost
if I´ve got nowhere to go?
Searched the seas of gold
how come it´s got so cold?

How can I be lost?
In remembrance I relieve
And how can I blame you
when it´s me I can´t forgive?

Der Klavierpart am Anfang ist traumhaft schön. Genauso wie der Rest des Liedes ;) 

______________________________________________________________________





______________________________________________________________________________

Hello Loves,

Music is a really big part in my life. I listen nearly always to some songs, and I love singing and dancing to them. Here are some of my most favourite songs!

Love,
Maddie

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen